Betty fortsatte i fin stil og gikk stadig nye rekorder. Trodde hun kom til å gå under 30 når det ble sommer, men det fikk vi aldri til dessverre. I mars ble det to hester mindre på gården da Samara ble avlivet av helsemessige årsaker, og Kemara ble gitt opp som traver i en alder av fem år. Ble gitt bort som ridehest og lever det late liv nordafor.
Sommer kom og i Sverige ble Theofaksa mamma til Norbert. Blessa fikk også sin siste, som fikk navnet Theotøffen. Åringen Theonova ble temt hos Atle Solhus, en runde på våren, og en på høsten. Storebror Theorappen gikk godkjent mønstringsløp under Midtsommertravet, hvor også Betty gjorde det bra med en overraskende 2. plass!
I slutten av juni dukket også Veel's Inger opp på gården. Ustartet 3årshoppe som trengte en del trening. Foreløpig leid for kun ett år, for blir det ikke løpshest av henne i den perioden er hun i det minste en god treningskompis til Rappen.
August og Ivan dro nordover til sitt nye hjem på Sømna. Der har han det kjempefint og blir nok der til helsa ikke holder lenger. Så nå var det plutselig ingen varmblodshester på gården, som de siste årene har hatt mer varm enn kald. Dermed dukket det plutselig opp to nye. En jeg var enig i, og den andre fordi sjefen mente den måtte ha en treningskompis. 3-årige Theoprinsen debuterte endelig og det kunne ikke endte bedre resultatmessig. Seier på en dårlig dag er fortsatt en seier.
De to varmblodsene fikk en litt trøblete start, men det går heldigvis bedre nå. Lucky fikk seg et lite griffelbeinsbrudd som heldigvis grodde fint sammen, men satte han på sidelinja et par måneder. JB (The Spy Who Loved Me) hadde helt andre problemer, som vi fortsatt jobber med. Skal sjekkes på nyåret. Krysser fingrene for at han blir 100% igjen.
Avsluttet året med en fin 3. plass på Betty som gjorde sin siste start for oss.
I året som kommer håper vi på friske varmblodshester og at unghestene kan få vist seg fram i banen etter hvert. Veela har vi sett oss ut et lokalkjøringsløp til i februar, så vi starter der og ser an prøveløp om vi har kommet så langt. Rappen får vi se an til våren.






